Zeeland en de NOB laten een groot marketingonderzoek uitvoeren naar het potentieel van Zeeland als duikbestemming.De gemeente Schouwen-Duiveland is de enige gemeente, naast andere belanghebbenden, die als gesprekspartner is betrokken bij dit onderzoek.Het onderzoek maakt deel uit van het masterplan “Zeeland Divers” Delta 2012 van de provincie Zeeland en de NOB, en wordt met subsidie van ministerie van Economische Zaken en de provincies Zeeland en Noord-Brabant uitgevoerd. Doel is om het (duik)toerisme te versterken.
Onderzoeksbureau Creative Marketing Results uit Zeist voert het onderzoek uit. “Wij zoeken uit wat het potentieel van de duiksport in Zeeland is, zowel in Nederland als in andere Europese landen”, zegt directeur Jeroen Boesmans. “Dan gaan we kijken hoe we dat potentieel beter kunnen benutten, en Zeeland als duiklocatie beter op de kaart kunnen zetten in Europa.”
Uit het onderzoek moet blijken in welke landen Zeeland zich het beste kan profileren als duikprovincie. Verseput: “Dat er hier veel Belgen en Duitsers duiken, is bekend. Maar ik hoor ook dat er vanuit de zuidelijke Europese landen belangstelling is voor duiken in Zeeland. Het onderwaterleven is hier ook heel anders dan daar.”
bron: PZC